Aangekomen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marielle Dunnen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marielle Dunnen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Marielle

06 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste update vanuit Zuid-Afrika. Allereerst heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes, kaartjes, smsjes, what's appjes enz.
Erg leuk!
Pff wat heb ik al een hoop meegemaakt ;)
Dinsdag moesten we al vroeg naar Schiphol. Ma, Gonnie, Jan-Willem en Lydia gingen mee om mij uit te zwaaien. Op het vliegveld zag ik Rieneke. Zij is ook vrijwilliger hier en we hadden afgesproken om op dezelfde dag te vertrekken. Zo konden we gezellig samen reizen.
De reis begon al goed met een half uur vertraging... Gelukkig hadden we wind mee en hebben we de vertraging in kunnen halen. Onderweg kregen we heerlijk te eten. En na een reis van 11 uur zijn we (met een beetje een ongelukkige landing) veilig aangekomen in Cape Town. Daar zaten Willemijn, Hanke en Arjanne al op ons te wachten. Zij doen ook vrijwilligerswerk bij ‘Goeie Hoop’ en zijn hier al langer.
We reden naar Gordon’s Bay. Daar staat het ‘Goeie Hoop huis’. Alles was helemaal donker, dus ik heb onderweg niet heel veel kunnen zien.
Ze rijden hier trouwens links en het stuur zit rechts. Dus dat is nog wel even wennen!
Bij het huis aangekomen ben ik snel naar bed gegaan, want ik was wel moe na een hele dag reizen.
Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen en kennisgemaakt met nog twee andere vrijwilligers. Daarna heeft één van de vrijwilligers ons een rondleiding door het huis gegeven. Beneden zijn er allemaal units met kinderen. Wij als aunties (vrijwilligers) slapen hebben boven een hele ruimte voor onszelf. Daar hebben we 2 douches, 2 wc’s, keuken, hangplek en allemaal een eigen slaapkamer! Luxe hé ;)
Ook heb ik kennisgemaakt met de jongste kinderen (0-6 jaar) Wat een schatjes zeg!
Daarna wilden twee vrijwilligers ons de omgeving laten zien. Maar het weer werkte niet echt mee. Het regende en er was een dichte mist. Toch keek ik onderweg mijn ogen uit. Er zijn hier super mooie bergen. De omgeving is echt prachtig! Ze zeggen dat je daar niet op uitgekeken raakt! Het is elke dag weer anders!
Vanmiddag kwamen ook de oudere kinderen uit school en heb ik met hen kennisgemaakt.
‘Auntie how are you?’ ‘Auntie what’s your name?’ ‘Auntie do you know my name?’ Ze bekijken en voelen je van alle kanten ;) En ook hier vinden ze het kuiltje in mijn kin hélemaal geweldig! ;)
Iedereen vindt het vandaag heel koud. De werkmannen die een nieuwe unit aan het maken zijn hebben zelfs een muts op. En ik loop hier rond met een shirtje met korte mouwen, want vergeleken met Nederland is het hier heerlijk weer. Het weer kan hier heel snel omslaan. Gisteren was het 26 graden en vandaag is het wel wat koeler. Maar we gaan de zomer tegemoet ;)
Vanavond is er movienight. Dan mogen de kids film kijken. En morgen wordt ik ingewerkt. Ik begin bij jongste kids. (in bad doen, spelen, eten enz.)
Zoals jullie kunnen lezen houd ik het hier dus nog wel een poosje uit! Ik zal snel wat foto’s van het huis maken zodat jullie er een beter beeld van hebben.

Groetjes uit Zuid-Afrika

  • 06 November 2013 - 16:36

    Martine:

    Ah wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! :D Ik ben toch benieuwd naar die ongelukkige landing :) Heel veel plezier daar & tot op skype! :D

  • 06 November 2013 - 16:53

    Mies:

    Fijn dat de reis en aankomst goed verlopen zijn. We zijn benieuwd naar je volgende updates!

  • 06 November 2013 - 17:13

    Gea:

    Fijn dat je veilig aangekomen bent. Ze moesten zeker ook allemaal aan je blonde haar voelen, of viel dat mee? Geniet ervan en we zien de foto's wel verschijnen.


  • 06 November 2013 - 18:57

    Rianne:

    Leuk zeg :D Geniet ervan!

  • 06 November 2013 - 21:30

    Gonnie:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen in het goeie hoop huis! Zo te lezen heb je een warme ontvangt gehad daar. Fijn!! Mooi ook om te lezen dat de kinderen zo op je reageren. Erg leuk!!:)
    Heel veel succes morgen op je eerste werkdag!;)

  • 07 November 2013 - 09:30

    Gerrie:

    Eindelijk is het zover! Je hebt er lang na uitgekeken en nu ga je aan de slag. Zo te lezen zijn je eerste indrukken goed.Je gaat veel ervaringen op doen, dat is wel zeker!
    Veel sterkte met alles en maak er samen met de kinderen daar een goede tijd van.
    Ik kijk uit naar je verhalen.

    Hartelijke groet,
    Gerrie van der Neut.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 15225

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 23 April 2014

Vrijwilligerswerk bij 'goeie hoop'

Landen bezocht: