Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoogblokland, Nederland van Marielle Dunnen - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoogblokland, Nederland van Marielle Dunnen - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Marielle

28 September 2013 | Nederland, Hoogblokland

Een jaar geleden was ik nu volop bezig met de voorbereidingen voor een reis naar Curacao. Nu, een jaar later, ben ik weer druk met het regelen voor een grote reis. Toch zijn er wel wat verschillen:
- Vorig jaar ging ik stage lopen, nu ben ik afgestudeeRd en ga ik vrijwilligerswerk doen.
- Vorig jaar ging ik 'maar' een maand, nu 6x zo lang.
- Vorig jaar ging ik naar Curacao, nu naar Zuid-Afrika.

Toch is er 1 heel duidelijke overeenkomst: De bruine kinderen :)

Ik hoop vrijwilligerswerk te gaan doen bij 'goeie hoop'. Dit is een huis voor verlaten, verwaarloosde, misbruikte en mishandelde kinderen in de leeftijd van 0-17 jaar. Ze komen uit de omliggende krottenwijken. Sommige van hen zijn hiv positief of hebben aids. (www.goeiehoop.nl)

Mijn taken is het huis zijn: helpen bij de baby-unit, Activiteiten met kinderen, Huiswerkbegeleiding, de kinderen naar school brengen, Emotionele intelligentielessen en helpen bij de bijbelclubs in de krottenwijken.

Ik heb er al ontzettend veel zin in. Nu ben ik nog vooral bezig met van alles te regelen. (prikken,verzekeringen,ticket,internationaal rijbewijs,longfoto enz). Want ja je komt niet zomaar Zuid-Afrika binnen!. Volgende week hoop ik mijn visum aan te gaan vragen. Als alles verder geregeld is ga ik 5 november te vertrekken. 23 april hoop ik weer uit het vliegtuig in Nederland te stappen.

Deze weblog wil ik bij gaan houden in Zuid-Afrika.
Leuk dat je me volgt!

Groetjes marielle

  • 28 September 2013 - 12:23

    Anneke:

    Ha Marielle,
    Gaaf zeg! Ik ga je zeker volgen!
    Succes met de laatste voorbereidingen.

  • 28 September 2013 - 12:24

    Martine:

    Heeeej Marjel,
    Wat handig zo'n weblog, kan ik jou ook volgen! :D
    Veel suc6 met alle voorbereidingen & ik kijk uit naar 23 april, als je weer het vliegtuig uitstapt :D
    Enjoy!
    xX

  • 28 September 2013 - 13:08

    Janita:

    Ha die Jel! :)

    Nog een verschil: vorig jaar regelde we het samen, nu moet je het alleen regelen.. ;)
    Ik ga je weblog volgen!
    Hele fijne tijd daar he en Gods Zegen!

    xx.

  • 28 September 2013 - 17:37

    Gea:

    Hoihoi, ik heb me aangemeld hoor. Gezellig om de verslagen weer te gaan lezen. Succes hoor met je voorbereidingen.

  • 11 Oktober 2013 - 10:11

    Rianne C:

    Afwisselend werk zo te lezen, leuk! Good luck :)

  • 18 Oktober 2013 - 21:44

    Hanneke:

    Ha Mariëlle!

    Heel veel succes daar in Zuid-Afrika!
    Mooi werk en zeker heel waardevol voor die kids!
    Succes!!

    Liefs Hanneke

  • 28 Oktober 2013 - 17:39

    Willem En Margreet Mooij:

    Nou Marielle, we hadden je al wel gesproken op de bruiloft, maar toch nogmaals een hele fijne en goede tijd toegewenst. We hopen dat alles goed mag gaan en dat je een goede reis mag hebben. We wensen je Gods zegen toe in al je werk daar. Daar gaat het uiteindelijk om. Pas goed op jezelf.
    We hopen je via de weblog te volgen.

    Groetjes,

    Willem en Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Actief sinds 28 Sept. 2013
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 15227

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 23 April 2014

Vrijwilligerswerk bij 'goeie hoop'

Landen bezocht: